Betalingen
Wat zijn de tarieven?
De tandartstarieven worden ieder jaar vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Kijk voor een actueel overzicht van de tandartskosten per behandeling op Independer.
De tandartstarieven zijn ook in 2020 bij elke tandarts hetzelfde. Toch kan het zijn dat je bij de ene tandarts goedkoper of duurder uit bent dan bij de andere, doordat er meer onderdelen worden toegevoegd aan een behandeling. In onze tandartspraktijk houden we rekening met wat voor jou financieel haalbaar is en denken mee over wat er kan.
Van wie ontvang ik de nota’s?
Wij willen 100% aandacht hebben voor jouw zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics die het versturen van nota’s en innen van de declaraties voor ons uit handen neemt. Zij zorgen ervoor dat de administratie deskundig en secuur voor je wordt geregeld.
Wat betekent dit voor mij? Moet ik direct betalen of sturen jullie het naar de zorgverzekering?
Als de tandartszorg in je zorgverzekeringspakket zit, dient Infomedics je declaratie eerst in bij de zorgverzekeraar die bij ons bekend is. Als jouw zorgverzekeraar alles vergoedt, dan ontvang je geen declaratie van Infomedics, maar kun je de verrekening terugvinden in het declaratie-overzicht van je verzekering.
Vergoedt je zorgverzekeraar een gedeelte, dan ontvang je een nota van Infomedics. In één oogopslag zie je hoe de nota is opgebouwd en welk bedrag al betaald is door je zorgverzekeraar. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van je zorgverzekering. Het resterende bedrag betaal je aan Infomedics.
Staat er geen vergoeding op je nota vermeld? Dan betaal je het hele bedrag aan Infomedics. Daarna controleer je of je de nota kunt declareren bij je zorgverzekeraar.
Volgens mij klopt de hoogte van mijn vergoeding niet. Waar kan ik terecht?
Neem contact op met je zorgverzekeraar wanneer je een vraag hebt over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik de nota aan Infomedics betalen?
De nota van Infomedics kun je op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving.
Infomedics hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen.
Ik heb wat meer tijd nodig om de nota te betalen aan Infomedics. Wat nu?
Ga naar de site van infomedics (nieuw venster) en kijk onder veelgestelde vragen, of neem contact op met de servicedesk, zij lossen het samen met je op!
Ik heb een andere vraag over een nota van Infomedics, waar kan ik terecht?
Op www.infomedics.nl kun je veel zaken rondom de nota zelf regelen. Heb je een bijzondere vraag over een nota, of wil je persoonlijk contact?
Persoonlijk contact?
Stuur een mail of bel Infomedics via telefoonnummer 036-2031900 (dit nummer is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar).